vw

06 Már Quick Tip #1: CTA szöveg formula, ami konverziót generál

Gyakran kis változtatással is lehet igen drámai változásokat elérni a konverzióban, ennek pedig tipikus példája a Call To Action szöveg. A hatékony formula egyszerűbb, mint gondolnád.

A landing oldal optimalizálási hibák remek kiegészítője lehet a mostani ezúttal viszonylag rövid cikk, mert mezei felhasználóként, de a szakmám során is rengeteg nagyon rosszul megírt CTA szöveget látok. Ez pedig egy hatalmas elszalasztott letehetőség lehet, holott a követelmények egyszerűek, a call-to-action szöveg megírása valójában nem rakétatudomány.  A cikkben ezúttal nem fogunk foglalkozni a CTA-k pozíciójával, színével – persze ezek is fontosak – hanem csak a legesszenciálisabb összetevőre, a szövegre fókuszálunk.

Az általam látott egyik legjobb formula a CTA szövegre Joel Marsh-tól származik:

Ige + Előny/hasznon + Sürgősség vagy hely

Ige

Az ige  nem más ebben az esetben, mint az akcióra felhívó szó, például: Vásárolj, nyerj, töltsd le, regisztrálj etc. Az igének kell elsőként kell szerepelnie, mert a szövegből a tapasztalatok szerint ez kapja a legnagyobb súlyt.

Előny/haszon

Néha az ige és az előny egy és ugyanaz lehet, mint például a “Frissítés”: ez “action” és előny egyaránt. De a “töltsd le a 2. verziót most!” esetében a “2. verzió” jelenti a termék előnyt.

Megjegyezném, hogy a hasznon a felhasználónak legyen a haszna a CTA szövegekben, ne pedig a weboldalnak. Például a “legyél tag”nem ad semmilyen előnyt önmagában a felhasználónak, de a weboldal üzemeltetőjének minden bizonnyal jól hangzik.

Sürgősség vagy hely

Az olyan szavak használata, mint a “most”, “ma” vagy “1 perc alatt” az egyszerűség érzetét keltik, ezért nagyon hatékonyak szoktak lenni. Míg az olyan hellyel kapcsolatos szavak, mint például az “itt” elárulják a felhasználónak, hogy a gomb maga az, amit a felhasználó keres.

Például a “kezdd itt!” lehet egy ige, előny, és hely egyszerre. Akadhatnak ugyanis olyan helyzetek, amikor a felhasználó nem tudja hol kezdje, ekkor működhet ez a formula.

Ingyenesség

Az “ingyen” szó néha remekül helyettesítheti a sürgősséget, vagy a helyet. Például egy drága előfizetésnél a user vacillálhat, hogy bevállaljon egy drága előfizetést, ekkor az ingyen szó (például próbaidőszak), csökkenti a szorongást, növeli az átkattintási arányt.

Azért óvatosan használjuk, mert például egy prémium márka, vagy szolgáltatás értékét erodálhatja is az ingyenesség.

Ami kerülendő a CTA szövegben

Soha ne használd a “kattints ide” szöveget önmagában: a felhasználó nyilván ebben a lehetőségben nem lát semmilyen hasznot.

Emellett kerülendő a hosszú és nehéz szavak használata.

Ennyi az egész, ez alapján bármilyen CTA szöveget meg tudsz írni.